Järjestöjen sote-muutostuki

Sote-uudistus mullistaa suomalaista sosiaali- ja terveydenhuoltoa. Uudistuksen seurauksena sosiaali- ja terveysjärjestöjen on uudella tavalla vakiinnutettava paikkansa muuttuvassa ympäristössä, kun kuntien rinnalle syntyy sote-palveluista ja pelastustoimesta vastaavia hyvinvointialueita.

Järjestöjen sote-muutostuki työskentelee sen puolesta, että järjestöt varmistavat paikkansa ihmisten osallisuuden, terveyden ja hyvinvoinnin sekä turvallisuuden takaajina sote-uudistuksen jälkeisessä Suomessa.

Järjestöjen sote-muutostuen materiaalit ja toimintamallit löytyvät Innokylästä. Sosiaalisessa mediassa meitä voit seurata aihetunnisteella #ihmisensote.

Muutostuen kansallisesta koordinoinnista vuosina 2021-20123 vastasi Soste. Vuodelle 2024 Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys ry haki jatkoa sote-muutostuelle toiminnan siirtyessä vahmemmin maakunnalliseksi toiminnaksi. Maakunnat ovat laajasti mukana yhteisessä kehittämisessä Maakuntien verkostojärjestöjen neuvottelukunnan kautta.

Etelä-Savon, Keski-Suomen, Pohjois-Karjalan ja Pohjois-Savon järjestöasiantuntijana toimii Osku Timonen, jonka työnantajana Pohjois-Savon Sosiaaliturvayhdistys ry toimii.

Yhteystiedot:

Järjestöasiantuntija Osku Timonen: